機動戦士ガンダムユニコーン
エピソード5「黒いガンダム」テーマソング。
ブンブンサテライツが書き下ろした新曲な訳で、
しっかりとガンダムの世界観を意識されて描かれています。
そんな訳で歌詞を引用。
あくまで引用。
歌詞を知れば、
さらに「黒いガンダム」の世界、
ユニコーンの世界が面白くなるので!!

・・・・・・て書かないとダメなんですよ・・・・・・。
Don't be afraid/怖がらなくていい
No one can tear us apart/だれも僕ら二人を引き裂くことはできない
A look around/あたりを見まわせば
You'll never feel alone/きみは独りじゃない
You're my twin/きみはぼくの分身
We never come to terms forever/でも僕らは永遠に分かりあえないだろう
Who's gonna  take you home/誰がきみを連れもどしてくれる?
Don't Wanna stay so long/そう長くは居たくないんだ
All of my life I've felt like dying/ずっと消えて無くなりたい気分だった
Don't Wanna stay so long/そう長くは居たくないんだ
I'm gonna  fix your rules/きみのルールを変えたいんだ
You better look alive/きみは調子をあげていけばいい
You're better off alone/きみは独りでいるほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Don't wanna fall apart/正気を保っていたいから
You know I won't back down/きみは僕が引き下がらないってことはわかっているはず
Nobody left to blame/もう誰も悪くない

Don't be afraid/怖がらなくていい
Into the hands of fate/運命の手の中へ
A look around/あたりを見まわせば
The other me is you/もうひとりの自分はきみで
You're my queen/きみは僕の女王
What do you think I have to follow?/何に従えばいいと思う?
Been waiting for so long/長いあいだ待っていたんだ
Who's gonna rise the road/誰が導いてくれる?
I never knew love till I met you/きみと出会うまで愛というものを知らなかったんだ
Who's gonna rise the road/誰が導いてくれる?
I'm gonna  fix your rules/きみのルールを変えたいんだ
Nobody hold you down/誰もきみを束縛できやしない
You're better off alone/きみは独りでいるほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Never go back again/二度と戻るな
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Before the sky falls down/空が落ちてくる前に…

Turning into dust and fade away/塵にかえって消えていく
Just can't seem to get you out of my brain/僕はどうしてもきみを頭の中から追い払えないらしい

I realize/僕は気づいたんだ
What I am fighting for/自分がなんのために闘っているのか
Until the end/最後まで
I'll live inside of you/きみの中に棲みつづけよう
So I can see/そうすれば見える
Standing in front of a broken mirror/割れた鏡の前に立って
Who's gonna  take you home/誰がきみを連れもどしてくれる?
It's gonna feel real good/最高の気分を味わえるだろうから
All of my life I've felt like dying/ずっと消えて無くなりたい気分だった
It's gonna feel real good/最高の気分を味わえるだろうから
I'm gonna  fix your rules/きみのルールを変えたいんだ
You better look alive/きみは調子をあげていけばいい
You're better off alone/きみは独りでいるほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Don't wanna fall apart/正気を保っていたいから
You know I won't back down/僕が引き下がらないってことはきみはわかってるはず
Nobody left to blame/もう誰も悪くない
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Turning into dust and fade away/塵にかえって消えていく
Just can't seem to get you out of my brain/僕はどうしてもきみを頭の中から追い払えないらしい
You better back off now/これ以上近づかないほうがいい
Don't wanna fall apart/正気でいたいから
You know I won't back down/僕が引き下がらないってことはきみはわかってるず
Nobody left to blame/もう誰も悪くない